Sari la conținut

Ce este Minecraft?


Ciprian

Recommended Posts

Minecraft este un joc de sandbox scris în Java, dezvoltat inițial de către creatorul Markus Alexej Persson și acum de către compania sa, Mojang. Jocul este axat pe creativitate și construcție, permițând jucătorilor să construiască, folosind cuburi texturate, într-o lume 3D/2D

Există trei moduri de joc - Creative, Survival și Adventure(Hardcore) . Modul Creative este axat exclusiv pe creativitate și construcție, jucătorul având materii nelimitate, în timp ce în Survival jucătorii trebuie să obțină resursele ei înșiși, și conține monștri, viață, și alte caracteristici și elemente suplimentare.

Gameplay-ul este inspirat de Dwarf Fortress, Dungeon Keeper și Infiniminer.Modul Adventure este același ca Survival, dar dificultatea este pe Hard, de acolo și numele de "Hardcore".

Jocul este permanent în dezvoltare. El a avut mai multe stadii:Alpha, Beta si relase. care conține versiunile stabile Minecraft a fost dezvoltat timp de aproape o săptămână înainte de a fi publicat oficial pe forumul TIGSourceunde a atins un nivel considerabil de popularitate. De atunci, a fost în permanență modificat și actualizat și a avut câteva sute de vânzări și a primit numeroase critici pozitive. A trecut de un milion de copii vândute în 12 ianuarie 2011, la mai puțin de o lună de când a ajuns în varianta Beta.Si va mai ajunge twoplayers mod in care sunt realms facute de miners™

Gameplay

Modul de joc de bază se învârte în jurul construcțiilor. Lumea jocului este în esență, alcătuită din blocuri cubice aranjate într-un model grilă fixă, care reprezintă diferite materiale, cum ar fi nisip, piatră, minereuri diverse, apă, trunchiuri de copac, etc. În timp ce jucătorii se pot deplasa liber în întreaga lume, obiectele și articolele pot fi plasate numai la puncte fixe în raport cu grila. Player-ul poate aduna aceste materiale "blocuri" și poate să le pună în altă parte, creând astfel potențiale diferite construcții. Jocul are achievment-uri stabilite și începând cu versiunea 1.0.0 jocul poate fi câștigat, prin construire portalului către End. După ce ai ucis dragonul tu te mai poți întoarce și la dimensiunea din care ai plecat.

Minecraft are două variante disponibile în prezent, Beta și Classic, ambele cu single-player și opțiuni de multiplayer. Classic este cea mai veche versiune gratuită și modul inițial ce prezintă aspecte ale jocului, blocurile fiind nelimitate.Classic a fost apoi împărțit în modul de supraviețuire single-player, care conținea monștri[Zombie,Creeper,Spider,Skeleton,Enderman(1.0.0),Zombie Pigman(Alpha 1.2.0),Blaze(1.0.0),Cave Spider(1.0.0),Ghast(Alpha 1.2.0),Magma Cube(1.0.0),Silverfish(1.0.0),Slime(Alpha 1.0.11),Spider Jockey(1.0.17),Witch(1.4.2),Wither Skeleton(1.4.2),Zombie Villager(1.4.2),Ender Dragon(1.0.0),Wither(1.4.2)] și o varietate mult mai mare de blocuri și elementele disponibile.

Modul de supraviețuire Classic a servit ca bază pentru dezvoltarea de single-player non-free Indev ("în dezvoltare"), iar versiunile mai recente non-free Infdev ("Dezvoltarea Infinită"), fiecare extindere a numărului de caracteristici. Indev și Infdev mai târziu au fost înlocuite cu varianta Alpha non-free, care a continuat să adauge caracteristici la joc, inclusiv modul multiplayer. La data de 20 decembrie 2010, jocul a intrat în Beta. Acesta include muzica de Daniel "C418" Rosenfeld. Pentru jocul în multiplayer, serverele sunt în prezent găzduite de jucători;. Nu există "oficial" servere Minecraft încă, singura modalitate de a conecta la un server este prin conectarea la IP-ul gazdei. Nu există diferențe de fond între multiplayer și Minecraft singleplayer, altele decât numărul de jucători într-o lume.

Beta

Versiunea Beta a jocului este un succesor la versiunea anterioară Alpha printr-o secvență de actualizări. Minecraft s-a mutat de la Alpha la statutul de beta pe 20 decembrie, 2010 . Este singura versiune a Minecraft actualizată continuu și este disponibilă doar pentru utilizatorii care au cumpărat jocul. Beta este un joc cu modul de supraviețuire, variante atât single-player cât și multiplayer pot fi redate ca un client de sine stătător și în browsere Web.Jucătorul are de ales la început o opțiune de joc din cele trei:Survival,Hardcore și Creative. În modul Survival Jucătorul trebuie să își procure singur resursele și are mai multe vieți.Modul Hardcore este la fel ca și modul Survival doar că are o singură viață și dacă o pierde , va lua de la început jocul.Modul Creative este un mod care permite jucătorului să ia orice resursă are nevoie din inventar, acestea fiind nelimitate.De asemenea Jucătorul are Vieți infinite și poate zbura.Jocul începe prin plasarea jucătorului pe suprafața unei lumi imense ,procedural generate. Jucătorul poate merge pe întregul teren format din câmpii, munți, peșteri, și diferitele organisme de apă. Lumea este, de asemenea, împărțită în biomuri variind de la deșerturi la terenuri înzăpezite. Sistemul de timp in-game ce urmează un ciclu de zi și de noapte. Jucătorul poate achiziționa diferite resurse și instrumente de ambarcațiuni, arme, armuri, produse alimentare, precum și diverse alte obiecte. Prin achiziționarea de resurse mai bune, jucătorul poate face un produs mai competent. De exemplu, instrumente cum ar fi topoare, lopeți,sau târnăcoape ,ce pot fi folosite pentru a tăia copaci, săpa solul, și a mina, respectiv, minereuri. Jocul are un sistem de inventariere și player-ul este limitat la numărul de elemente care pot fi transportate. În timpul zilei, diferite animale non-ostile se spawnează(se creează), care pot fi vânate pentru alimente și materiale de meșteșugărit. Mobi ostili, cum ar fi păianjeni mari, scheleți, zombie, si creeperi ce explodează , ce se spawnează în zonele stinse, cum ar fi în timpul nopții și în peșteri. Armura poate ajuta la diminuarea daunelor de la atacurile mobilor, în timp ce armele pot fi folosite pentru a ucide dușmanii și alte animale. Jucătorul are o bară de sănătate, care este epuizată de atacurile de la monștri, căderi, sau daune aduse de mediu (cum ar fi înec sau căderi în lavă) și poate fi alimentată prin consumul de produse alimentare, sau de joc pe cea mai ușoară dificultate, sănătatea care se regenerează de la sine. După moarte, obiectele din inventarul jucătorului sunt abandonate și player-ul este teleportat la punctul de spawn . Articolele pot fi recuperate în cazul în care jucătorul ajunge la ele în timp. Sistemele complexe pot fi construite folosind motorul de fizica in-game cu utilizarea circuitelor electrice primitive și porți logice. De exemplu, o ușă poate fi deschisă sau închisă prin apăsarea unui buton conectat sau pășind pe o placă de presiune. În mod similar, sistemele mai mari și mai complexe pot fi produse, cum ar fi o unitate logică aritmetică de lucru . Așa cum este folosit în procesare. Lumea jocului este generată procedural pe care jucătorul o explorează. Deși există limite privind circulația pe verticală, atât în sus și în jos, Beta permite o lume de joc infinit de mare pentru a fi generate blocuri pe plan orizontal, care rulează numai o problemă tehnică atunci când locații extrem de îndepărtate sunt atinse. Jocul realizează acest lucru prin divizarea datelor jocului lumea în secțiuni mai mici, numite chanchuri care sunt de fapt mai multe bucati de block-uri in forma de patrat formand "o foaie de matematica", numai create sau încărcate în memorie în cazul în care jucătorul este în apropiere. Unele servere de multiplayer oferă moduri făcute de fani care îmbunătățesc sau modifică modul de joc, cum ar fi furnizarea de aprovizionare cu materii nelimitate, noi inamici sau arme, sau sisteme îmbunătățite de transport .

Clasic

Altă variantă Minecraft este Classic. Este numai o funcționalitate a jocului de bază, permițând jucătorilor să construiască și sa distrugă orice din lume, fie singur, fie într-un server de multiplayer, fără a fi nevoie să vă faceți griji despre a fi atacat de inamici controlați de calculator, căderi în lavă, sau căderi abrupte. Player-ului îi este dată o cantitate nelimitata de blocuri cu care să construiască și poate elimina orice bloc , indiferent de tipul lor. Blocuri noi și interacțiunea mediului sunt introduse în versiunea Indev și mai târziu nu sunt disponibile în modul Classic. De exemplu, în modul Classic, TNT va acționa la fel ca orice alt bloc si se va distruge atunci când a lovit, dar, în mod Beta, TNT va detona după ce este aprins. Spre deosebire de Beta, Classic este gratuit pentru a juca, deși nu este actualizat. Jucătorii au creat boți pentru ai ajuta să construiască în interiorul de servere Classic Mod. Unul dintre utiliza preconizat ale acestor boți este replicarea a unor structuri in-game. Classic este destinat să fie eliminat în timp ce progresează Beta, lăsând Beta ca singurul joc Minecraft. O versiune oficială a software de tip server Classic este disponibilă pe site-ul Minecraft. Cu toate acestea, mulți fani au creat propriile servere personalizate cu caracteristici suplimentare, cum ar fi abilitatea de a plasa blocuri de apă.

Dezvoltare:

Dezvoltatorul Minecraft-ului, Markus Persson alias Notch, a lucrat anterior la jocuri, cum ar fi Wurm Online și ca dezvoltator de joc pentru King.com de peste patru ani . Dezvoltarea Minecraft a început în 10 mai 2009, la scurt timp după ce Persson a renunțat la slujba sa de la King.com, în scopul de a se concentra mai mult pe dezvoltarea de sine stătătoare. Persson a fost inspirat de a crea Minecraft de către mai multe jocuri, cum ar fi Dwarf Fortress, Infiniminer ,de Industries Zachtronics, și Dungeon Keeper de către Software Bullfrog . El era în lucru la elementele de bază ale gameplay-ului atunci când a descoperit Infiniminer și a jucat cu alții pe forum TIGSource.com. La acea vreme, el a fost influențat către un joc izometric de clădiri 3D, care ar fi o încrucișare între inspirații lui și a făcut unele prototipuri făcute mai devreme. După ce a descoperit Infiniminer, Notch a declarat: "Doamne, am realizat că acesta este jocul pe care am vrut să-l fac". Infiniminer a influențat puternic stilul de joc, care în cele din urmă a dus laMinecraft, inclusiv aspectul first-person al jocului și stilul vizual "Blocky".

Minecraft a fost lansat pentru public pe 17 mai 2009, ca o dezvoltare "Alpha" pentru presă. Deși Persson a menținut un loc de muncă pe zi, cu Jalbum.net la început, el mai târziu s-a mutat în jumătate de normă de lucru și a renunțat, deoarece pentru a lucra la timp la Minecraft,fericit că vânzările versiunii Beta a jocului s-au extins,Persson continua să actualizeze jocul cu versiuni distribuite la utilizatori în mod automat. Persson plănui de a continua aceste actualizări, după lansarea jocului complet, atâta timp cât nu exista încă un activ userbase. Aceste actualizări au inclus caracteristici cum ar fi elemente noi, blocuri noi, un supleant, dimensiunea "Nether" (accesibile prin construirea de un portal) cum îi spunea Notch "Lumea de Jos", lupii care asistau jucătorul, și modificările la comportamentul jocului (de exemplu, modul în care curge apa). Persson intenționează sa lanseze în cele din urma jocul ca open-source după ce vânzările au scăzut și atunci când voia să se mute pe alte proiecte.

Link spre comentariu
Distribuie pe alte site-uri

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
Vizitator
Acest topic este acum închis pentru alte răspunsuri.
  • Navigare recentă   0 membri

    • Nici un utilizator înregistrat nu vede această pagină.
×
×
  • Creează nouă...